هلال احمر استان سمنان به ۱۳۰ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کرد

هلال احمر استان سمنان به ۱۳۰ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کرد

علی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، از امداد رسانی به ۵۱ خودرو گرفتار برف و بوران در محور مواصلاتی فولادمحله خبر داد و ابراز داشت: هلال احمر سمنان شنب

علی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، از امداد رسانی به ۵۱ خودرو گرفتار برف و بوران در محور مواصلاتی فولادمحله خبر داد و ابراز داشت: هلال احمر سمنان شنبه شب به ۱۱۳نفر امداد رسانی کرد که با توجه به بارش برف و یخ زدگی جاده، امداد رسانی همچنان در این محور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در پایگاه فولاد محله ۸۶خودرو رهاسازی شد، افزود: در این پایگاه بیش از ۲۰۰نفر اسکان موقت داده شدند که ۵۳خودرو از ساعت۱۸:۰۰لغایت ۲۳:۱۵در پایگاه اسکان داشتند که بعد از باز شدن راه پایگاه را ترک کردند.

۳۲ خودرو در محور شاهرود-آزادشهر امداد رسانی شدند

معاون امداد و نجات هلال احمر سمنان بابیان اینکه در پایگاه فولاد محله در حال حاضر یک خانواده اسکان دارد، ابراز داشت: ۶۰قوطی کنسرو، یک باکس آب معدنی، ۱۰ پتو، قند و چایی و نان بین مسافران توزیع و در پایگاه کوهستان شهمیرزاد نیز۴۳ خودرو توسط هلال احمر رها سازی شد.

یحیایی به گرفتار شدن ۳۲ خودرو در برف و کولاک محور شاهرود-آزادشهر نیز اشاره و تصریح کرد: ۱۰۲ نفر در کیلومتر ۴۰ محور شاهرود-آزادشهر توسط هلال احمر امداد رسانی شدند.

وی بابیان اینکه در عملیاتی دیگر یک نفر که در اثر لیز خوردن خودرو مصدوم شده بود به صورت سرپایی مداوا شد، افزود: با توجه به لغزندگی سطح جاده ها امکان سر خوردن خودروها وجود دارد لذا از رانندگان تقاضا داریم در این شرایط با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی از خودروی مقابل تردد کنند.

۵ نفر در جنگل ابر شاهرود توسط هلال احمر امداد رسانی شدند

یحیایی در ادامه با بیان اینکه روز گذشته در محورفرعی جنگل ابر نیز دو خودرو گرفتار شدند که عملیات امداد رسانی برای آنها نیز انجام شد، افزود: از رانندگان تقاضا داریم در شرایط نامساعد جوی از تردد در محورهای فرعی خودداری کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر سمنان تاکید کرد: از رانندگان تقاضا داریم از سفر غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت الزام به تردد قبل از سفر خودرو را مورد بازدید قرار دهند و از سلامت زنجیر چرخ، برف پاک کن و چراغ مه شکن و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند و همچنین آب، غذا و سوخت کافی را نیز به همراه داشته باشند تا در صورت مسدود شدن جاده تا رسیدن عوامل امداد رسانی از امکانات لازم برخوردار باشند.