وزیر ورزش و جوانان: خیرین در امر ازدواج جوانان پیشقدم شوند

وزیر ورزش و جوانان: خیرین در امر ازدواج جوانان پیشقدم شوند

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته سازمان های مردم نهاد در کنار دولت، در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ف

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در آستانه هفته ازدواج و پیش از عزیمت به بازی های آسیایی با اعضای هیئت مدیره مجمع ملی خیرین ازدواج دیدار کرد.
گودرزی گفت: سهم سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در حل مسائل و پیشبرد اهداف ملی باید افزایش یابد.
وی با اشاره به موضوع ازدواج در جامعه گفت: در بسیاری از جوامع همچنان کلیساها نقش موثری در بین مردم جامعه دارند. اما با اینکه مساجد در ایران از جایگاه بالایی برخوردار هستند، متاسفانه در حال حاضر از ظرفیت عظیم و بی بدیل این اماکن مذهبی به نحو احسن استفاده نشده است.
وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته از سازمان های مردم نهادشان استفاده بهینه می کنند چراکه به ظرفیت این نهادها به خوبی پی برده اند.
گودرزی افزود: در ایران تا کنون خیرین کشور در عرصه هایی چون مدرسه سازی و سلامت گام های خوبی برداشته اند که در امر خطیر ازدواج نیز نیازمند این همکاری ها هستیم.
در ابتدای این نشست، "محمود گلزاری"،معاون ساماندهی امور جوانان گفت:مسئله خیرین ازدواج در کشور کمتر مورد توجه بوده و باید این فرهنگ را در جامعه ترویج کنیم.
وی افزود: تلاش کردیم افراد خوش نام و با سابقه در این حوزه را طی نشست هایی که به صورت هفتگی در معاونت ساماندهی امور جوانان تشکیل می شود، گرد هم جمع کنیم تا بتوانیم از طریق تشکیل مجمع خیرین ازدواج، مشکلات حوزه ازدواج جوانان را پوشش دهیم.
گلزاری در پایان ابراز امیدواری کرد مجامع خیرین ازدواج استانی نیز به زودی تشکیل شوند.
اجتمام**3377 ** 1418