کاتب در گفت‌وگو با فارس: برنامه ششم باید کاربردی و عملیاتی باشد/لزوم جمع‌بندی و ارائه سریعتر برنامه ششم به مجلس

کاتب در گفت‌وگو با فارس: برنامه ششم باید کاربردی و عملیاتی باشد/لزوم جمع‌بندی و ارائه سریعتر برنامه ششم به مجلس

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به روند تدوین
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به روند تدوین برنامه ششم توسعه در دولت، اظهار داشت: ضرورت دارد تا هر چه سریع‌تر کارهای پایانی این برنامه تدوین و به مجلس ارائه شود.

وی افزود: ارسال هر چه سریع‌تر برنامه ششم توسعه به مجلس باعث می‌شود تا علاوه بر بررسی جامع و کامل آن توسط نمایندگان، سایر صاحب‌نظران و متخصصان کشور نیز بتوانند بررسی‌های لازم را انجام دهند و نظراتشان را به مجلس و دولت ارائه کنند.

کاتب همچنین تصریح کرد: برنامه ششم توسعه باید علاوه بر جامعیت کامل و رفع نقایص برنامه‌های قبلی، کاربردی و عملیاتی باشد و به شکلی تدوین شود تا بتوان در ارزیابی‌ها نتایج ملموس و واقعی از آن گرفت.

وی یادآور شد: ما باید با توجه به شرایط جدید به وجود آمده در عرصه بین‌الملل اما با توجه کامل به تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی،خروج از رکود و ایجاد محیط مناسب کسب و کار برای افزایش رونق اقتصادی در کشور در برنامه ششم به صورت عملیاتی دیده شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز امیدواری از اینکه سال آینده می‌تواند سال شکوفایی اقتصاد کشور باشد، تصریح کرد: همدلی و وحدت میان مسئولین، توجه جدی به برنامه‌ها و قوانین و رعایت آنها می‌تواند این امر را محقق کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید دقت کنند که از یک سو باید سرمایه‌گذاری مناسبی برای تولید کالاهای اساسی و صنایع ویژه و انحصاری در کشور صورت گیرد تا بتوانیم در تولید و صادرات برخی کالاها که پتانسیل آن وجود دارد به صورت انحصاری اقدام کنیم و از دیگر سو مراقب باشیم که توافق صورت گرفته منجر به واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی در کشور نشود.

کاتب در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نقشه راه بی‌نظیری برای تدوین قوانین لازم در این حوزه است و ضرورت دارد تا فرمایش اخیر ایشان مبنی بر ایجاد یک ستاد فرماندهی قوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

انتهای پیام/