۲۱ شرکت ناجا و ۳۸ شرکت شستا در فرابورس فروخته می‌شود

۲۱ شرکت ناجا و ۳۸ شرکت شستا در فرابورس فروخته می‌شود

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:مدیرعامل فرابورس با بیان این که ۶۴ شرکت در نوبت عرضه از طریق سامانه مذاکره ادغام و تملیک هستند،
اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
مدیرعامل فرابورس با بیان این که ۶۴ شرکت در نوبت عرضه از طریق سامانه مذاکره ادغام و تملیک هستند، گفت: ۲۱ شرکت بنیاد تعاون ناجا، ۳۸ شرکت شستا (تامین اجتماعی) و یک شرکت بانک سپه از جمله بخش‌هایی است که از طریق این سامانه به فروش می‌رسند.

به گزارش ایرنا، امیر هامونی در نشست خبری راه اندازی سامانه "مذاکره ادغام و تملیک" درباره شمار شرکت هایی که قرار است در قالب طرح خروج از بنگاه داری نهادهای نظامی، بانک ها و نهادهای اقتصادی واگذار شوند، گفت: بنیاد تعاون ناجا تاکنون 21 شرکت را وارد سامانه "مذاکره ادغام و تملیک" کرده که پنج شرکت وارد مرحله قرارداد شده است.

  • اختصاصي همشهري آنلاين: مجله بورس ايران

وی با بیان اینکه مجموع شرکت های در نوبت عرضه به 64 شرکت رسیده است، افزود: 38 شرکت نیز توسط شستا و یک شرکت نیز توسط بانک سپه عرضه می شود.

سامانه "مذاکره ادغام و تملیک" برای عرضه شرکت های خارج از بازار سرمایه در فرابورس راه اندازی شده است.

براین اساس، در بازار سوم فرابورس امکانی ایجاد شده که شرکت های خارج از بازار سرمایه بر اساس قوانین معاملاتی سهام شرکت های بازار سرمایه امکان معامله سهام خود را داشته و از امتیازهایی مانند معافیت مالیاتی برخوردار شوند.