بیش ازهزار عروسک به کودکان زلزله زده کرمانشاهی اهدا شد

بیش ازهزار عروسک به کودکان زلزله زده کرمانشاهی اهدا شد

آذرسرا فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح مردمی اهدای عروسک به کودکان زلزله زده کرمانشاه گفت: کاری که در این زمینه صورت داده شد، کاملا مر

آذرسرا فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح مردمی اهدای عروسک به کودکان زلزله زده کرمانشاه گفت: کاری که در این زمینه صورت داده شد، کاملا مردمی بود و بیش از هزار عروسک به واسطه آن بین کودکان زلزله زده کرمانشاه توزیع شد.

وی افزود: نیت ما از انجام این کار فقط ایجاد موج شادی بین کودکان مصیبت دیده در این شرایط بد بود. اوج کارمان هم مربوط به روز ولادت پیامبر اکرم (ص) بود که در چادرها و بیمارستان ها به توزیع عروسک برای بچه ها پرداختیم.

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: به نظرم چنین کارهایی تاثیر روانی خوبی روی بچه ها می گذارند. به هر حال، فضا، فضای مصیبت و غم و اندوه بود و بچه ها مقداری از آن فضا دور شدند. این کار از ابتدا تا انتها یک طرح مردمی و خودجوش بود که با جمع آوری پول و عروسک بین عده ای از مردم کشور به سرانجام رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انجام چنین طرح هایی را درباره زلزله غرب کشور ادامه خواهند داد یا خیر، گفت: قطعا می خواهیم باز هم این کار را تکرار کنیم و حداقل دو مرتبه دیگر به کرمانشاه برویم. اولین بار، حدود ۴۰ روز دیگر و بار دوم هم به احتمال زیاد شب عید نوروز خواهد بود. زلزله زدگان در مرحله اول در چادر اسکان داده شدند و سپس در کانکس ها مستقر شدند. کاری که ما در این زمینه انجام می دهیم بیشتر کار عمرانی در حوزه روحیه بخشی است. یکی از کارهایی هم که انجام دادیم این بود که از بچه ها عکس گرفتیم و قرار شد که عکس هایشان را به آن ها تحویل بدهیم.