خواص عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی

عسل طبیعی و ارگانیک توسط زنبورهایی تولید می‌شود که از گیاهان خودرو و وحشی تغذیه می‌کنند و از آن جاکه هیچ‌گونه سم یا کود شیمیایی در این فرایندها استفاد

عسل طبیعی و ارگانیک توسط زنبورهایی تولید می‌شود که از گیاهان خودرو و وحشی تغذیه می‌کنند و از آن جاکه هیچ‌گونه سم یا کود شیمیایی در این فرایندها استفاده نمی‌شود، خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامت بدن، پوست و مو به همراه دارند. خواص عسل طبیعی تنها به مصرف خوراکی محدود نمی‌شود و می‌توانیم بگوییم که خیلی از بیماری‌ها مثل دیابت، می‌توانند با خوردن این ماده شیرین و دلچسب کنترل شوند؛ البته، اگر خرید آن را از تولیدکنندگان و زنبوردارانی باسابقه و معتبر انجام دهید. احتمالا تصور این‌که عسل طبیعی می‌تواند برای سلامت بدن، پوست و مو و کنترل بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد، کمی برای شما سخت است؛ اما در ادامه به خواص انواع عسل می‌پردازیم تا ببینیم، تا چه اندازه می‌تواند به بهبود سلامت ما کمک کند.

خواص عسل طبیعی و ارگانیک برای سلامت بدن

عسل طبیعی یک ماده مغذی است که توسط زنبورها در طبیعت تولید می‌شود. به‌دلیل داشتن ویتامین‌های سرشاری که دارد، این ماده را از سایر مواد مغذی متمایز می‌کند. تاریخ تولید عسل همزمان با تاریخ خلقت است و جالب است بدانید که این ماده مغذی هیچ تاریخ انقضایی ندارد و در صورت نگهداری در شرایط مناسب محیطی و دمایی، هیچگاه فاسد نمی‌شود.

مصریان باستان از این ماده مغذی برای موم‌کاری اجساد خود استفاده می‌کردند، که این نشان می‌دهد عسل دارای تاریخچه‌ای باستانی است. باتوجه‌به تفاسیر فوق، این ماده دارای خواص بی‌شماری برای سلامت بدن است، ازجمله:

تقویت سیستم ایمنی بدن کمک به تقویت قوای جنسی بهبود زخم‌ها بهبود زخم معده درمان ورم معده شفاف‌سازی پوست بهبود عملکرد دستگاه گوارشی تقویت سیستم عصب و روان و ...

اما اگر بخواهیم خواص عسل طبیعی را به تفکیک زمان مصرف و برای بخش‌های مختلف سلامتی بدن، اعم از درمان بیماری‌ها و کمک به تقویت پوست و مو بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که:

خوردن عسل در صبحانه، بمب انرژی شماست

ازجمله فواید عسل طبیعی و ارگانیک این است که به‌عنوان منبع عالی انرژی به شمار می‌رود. بنابراین، اگر در صبحانه خود عسل را جای بدهید، شک نکنید که خیلی زود باعث افزایش انرژی بدن شما خواهد شد. چرا که عسل دارای قند طبیعی فرآوری نشده است و به سرعت وارد جریان خون می‌شود که تاثیر به‌سزایی در افزایش انرژی روزانه شما دارد. البته، باتوجه‌به خواص عسل طبیعی در افزایش متابولیسم، خوردن عسل طبیعی قبل از تمرینات ورزشی هم به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است

عسل طبیعی که در طبیعت برداشت شده است، شامل ترکیبات گیاهی موثر و آنتی ‌اکسیدان‌هایی نظیر فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است. جالب است بدانید که خواص آنتی‌ اکسیدانی عسل به رنگ آن بستگی دارد؛ هرچه رنگ عسل تیره‌تر باشد، حاوی مقادیر بیشتری از آنتی‌اکسیدان‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها نقش بسیار مهمی در حفاظت از سلول‌ها و بافت‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو دارند. یکی از وظایف اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها، خنثی کردن گونه‌های فعال اکسیژن یا ROS در بدن است. ROS در صورت تجمع در سلول‌های بدن، می‌توانند باعث آسیب‌های جدی شوند. اینجاست که خواص عسل طبیعی برای بهبود بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2 و پیری زودرس اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا عسل می‌تواند به‌عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها عمل کند و به کاهش تجمع ROS و جلوگیری از آسیب به سلول‌ها کمک کند.

عسل طبیعی قبل از غذا، برای لاغری عالی است

احتمالا جذاب‌ترین خواص عسل طبیعی و ارگانیک، همین باشد که تاثیر به‌سزایی در لاغری بدن دارد. به گفته بسیاری از متخصصان، خوردن عسل قبل از غذا میتواند اشتها را کم کرده و باعث این شود که شما غذای کمتری میل کنید. همچنین اگر عسل را صبح‌ها به‌صورت ناشتا میل کنید، می‌تواند به لاغری کمک کند. درواقع، بهتر است مقداری از عسل را با آب گرم مخلوط کرده و قبل از صبحانه بخورید تا با افزایش متابولیسم بدن، و کاهش اشتها منجر به لاغری و بهبود وضعیت کلی سلامت بدن شما شود.

عسل طبیعی تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است

درمان عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ازجمله خواص درمانی عسل است. آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدباکتریایی عسل به مبارزه با عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کنند. طبق گفته پزشکان و دانشمندان، عسل های تیره دارای بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان است و باتوجه‌به خواص عسل طبیعی، مصرف روزانه آن می‌تواند در مدت زمان طولانی به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

برای تقویت پوست و مو فوق‌العاده است

بدون‌شک مصرف عسل یکی از بهترین راهکارها برای تقویت پوست و مو است که به هیچ‌عنوان نمی‌توان از خواص شگفت‌انگیز آن غافل شد. اشاره کردیم که پرورش زنبور و زنبورداری به هزاران سال قبل برمی‌گردد؛ اما اولین استفاده‌ای که از عسل برای درمان مشکلات پوستی شده است، به مقاصد زیبایی در مصر باستان مربوط است. خواص عسل طبیعی برای پست و مو در طول سال مورد بررسی بوده و حالا با رشد و پیشرفت تکنولوژی، می‌دانیم که عسل می‌تواند سبب نتایج فوق‌العاده‌ای در صنعت زیبایی و دارویی شود که ازجمله آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

فواید عسل برای پوست رطوبت‌رسانی پوست: عسل دارای آنزیم‌هایی است که قدرت نفوذ آن را افزایش می‌دهند. این آنزیم‌ها باعث می‌شوند که عسل به عمق‌ پوست نفوذ کرده و رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را فراهم کند. پاکسازی منافذ پوست: باتوجه‌به خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریال و آبرسانی عسل، این ماده می‌تواند در پاکسازی منافذ پوستی موثر باشد. با قدرت نفوذ بالای خود، عسل به عمق منافذ پوستی نفوذ کرده و آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد؛ بنابراین، عسل می‌تواند گزینه‌ای موثر برای درمان جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی باشد. لایه‌بردار ملایم: ازجمله خواص عسل طبیعی برای پوست این است که می‌تواند به‌عنوان لایه‌برداری قوی عمل کند و بسیاری از التهابات و قرمزی‌های پوستی را کاهش دهد. فواید عسل طبیعی برای مو آبرسانی مو: عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که می‌تواند به خوبی رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر را تامین کند. همچنین، عسل طبیعی با تامین آب مورد نیاز فولیکول‌های مو، از خشکی و دهیدراتاسیون موها جلوگیری می‌کند. جلوگیری از پوسته و شوره سر: در بسیاری از موارد، پوسته ریز کف سر با شوره سر اشتباه گرفته می‌شود؛ اما واقعیت این است که پوسته‌ریزی کف سر به‌دلیل خشکی، تحریک و التهاب پوست سر ایجاد می‌شود، درحالی‌که شوره سر اغلب ناشی از قارچ و باکتری‌هاست. خواص آنتی ‌باکتریال و ضدالتهابی عسل می‌توانند به پیشگیری و کنترل شوره سر کمک کنند. جلوگیری از شکنندگی مو: از دیگر خواص عسل طبیعی برای مو این است که در افزایش مقاومت و استحکام ساختمان مو موثر است. درواقع عسل با تامین آب و پروتئین‌های مورد نیاز، از شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

عسل تنها یک ماده شیرین و خوشمزه نیست، بلکه این ماده دوست داشتی با خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریایی و آبرسانی که دارد، می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی، پوست، مو، بهبود سیستم عصبی و درنتیجه، کمک به سلامت بدن موثر باشد. عسل طبیعی و ارگانیک به این دلیل که از بسیاری از مواد شیمیایی و سم‌ها مبراست، سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی است که به هر نحوی می‌توانند در افزایش متابولیسم بدن و بهبود فرایندها نقش ایفا کنند.

باتوجه‌به خواص عسل طبیعی، اگر به‌دنبال خرید عسل ارگانیک از فروشگاهی معتبر هستید، زنبورداری علی بابا با سال‌ها سابقه فعالیت در این عرصه، افتخار عرضه عسل‌های طبیعی از شهد گیاهان مختلف را دارد. برای خرید عسل طبیعی کافیست به وب‌سایت AlibabaAsal.ir مراجعه کرده و با ثبت سفارش آسان، عسل با کیفیت خود را درب منزل تحویل بگیرید.