پیام معاون اجتماعی وزیر بهداشت به مناسبت روز داروساز

پیام معاون اجتماعی وزیر بهداشت به مناسبت روز داروساز

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:معاون اجتماعی وزیر بهداشت در پیام خود به مناسبت روز داروساز، بر نقش مهم داروسازان و اساتید این رشته در
زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
معاون اجتماعی وزیر بهداشت در پیام خود به مناسبت روز داروساز، بر نقش مهم داروسازان و اساتید این رشته در پژوهش، تالیف و تولید محصولات و گسترش مرزهای دانش، تاکید کرد.

به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است:

پنجم شهریور، روز بزرگ داشت محمد بن زکریای رازی، دانشمند و کاشف پرآوازه ایرانی-اسلامی است. طبیبی حاذق که با روی باز و همت والا به درمان بیماران کم توان خود می پرداخت. زادروز او را به خاطر کشف ها و نوشته های ارجمندش در زمینه های شیمی، داروسازی و پزشکی، روز داروساز نام گذاری کرده اند؛ چرا که هم چنان منبع الهام پژوهشگران و دانشمندان در سراسر جهان است.

امروزه نیز داروسازان و استادان این رشته در دانشگاه ها و آزمایشگاه ها به پژوهش، تالیف و تولید مشغولند تا هم مرزهای دانش را گسترش دهند و هم داروهای کارآمد برای بیماری های سخت درمان فراهم آورند و با کشف و ساخت داروهای نوین، مردم و بیماران را از رنج بيماري هاي جان كاه نجات بخشند.

این روز را به دانشمندان و تلاشگران این حوزه تبریک می گویم و استواری اندیشه و گام های شان را از خداوند بزرگ و بخشاینده خواستارم. امید که با پشتیبانی و حمایت نیکوکاران و نیک اندیشان به استقلال روزافزون در این راه و دیگر زمینه های آموزشی و پژوهشی دست پیدا کنیم.